Direktlänk till inlägg 24 september 2009

har ont och mår piss

Av Linda - 24 september 2009 13:27

är så trött på den konstanta smärtan jag har i magen och rygen. orkar inte med mer snart, känner hur tårnarna inte är långt borta.


ska väll börja från början.


under våren har jag haft ont i ryggen. inte den valiga ont i ryggen. som om man har lyft för mycket. men mer som mens smärtor.. då ver nog dom flästa tjejena vad jag menar. tängte inte så mycket på det efter som det kom  då och då. hade inget att gör med mensen. trode först att det var nå med P-staven. men efter tag så vart det mer och mera och det började huga till på fram sidan runt där äggstokarna siter.


jag ringde då min vårdcentral. ska väll lägga till att jag är överviktig så då sa dom att det berode på det. men jag stred på att det inte var den typen av smärta.. ringde nog i början av vecka och fick en tid på fredagen. men skulle komma in och lämna urin prov samma dag ut i fall att det kunde vara urin vägs infetion. men något sånt var det inte. dom tog till och med grav test. men det var negativft.


var till läkarn på fredagen och hon under sökte men hon sa att allt såg fint ut. inge mer med det fick orednation att käka värktableter.


en månad senare så börade huga till ordentligt. låg i sängen på natten och vaknade av att det hög till och jag inte kunde rätta ut benna. på måndags morgån ringde jag vårdcentralen igen. och då började strulet, hade flyttat och enligt henne jag prata med så skulle jag inte vara där något mera. fast att min dåvarnde hus läkare hade lovat mig få vara kvar. för att vi "hade" börjat ta tag i min vikt. så då var hon tvungen att kolla det med läkarn innan.

bara det tog en dag innan det var klart. men jag fick vara kvar. men han läkarn altså ansåg inte det var något akut efter som jag redan hade undersökt det och den läkarn kunde inte se något och det berode säkert på övervikten. men fick en tele tid måndgaden veckan där på.


än en gång så var det vikten. och jag sa att det inte var nån sådan smärta. men ringde sen till barnmorkan och pratade med henne och förklade. och hon tyckte jag skulle ringa gyn. så gjorde det. fick en tid samma dag.


åter igen var det kiss prov så fick inte kissa på två-tre timmar.

men det visade sig att jag hade en cysta och nogon typ av inflamation så fick penselin och nogon tablet som skulle göra att jag skulle blöda ut cystan.  och åter besök om fyra vecker för att se hur det såg ut då.


så det var inte så "akut" som hus läkaren tyckte.


var där igen i början av sep. då kunde gyn läkare se att jag hade en massa ägg på ägstokarna som evuntulet kunde göra att jag fort farande hade ont. plus att jag har nån hinna på äggstokarna som gör att jag kan ha svårt att få barn på naturligt sät.

det blev samma tablet igen som ska göra att jag får mensen och blöder ut äggen.


åt klart dom i lördags och skulle fått mensen då enligt gyn läkarn få mensen då. men nej då den komm inte. utan i går kom det yterst pytte litte. men har så fruktansvärt ont så det går ner i låren. och mår illa vet fan inte snart vad jag ska göra.. käns som man tjatig när man är där..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 april 2010 08:02

som sakt ska föröska börja gå ner i vikt. till min hjälp kommer jag att använda mig av sjukhus soppan. och jag ska äta så mycket soppa som jag bara kan. kommer väll antagligen kräka soppa sen men ska ge det ett försök.   man delar in kuren i sju ...

Av Linda - 6 april 2010 07:45

det var ett tag sen jag skrev såg jag. Men det har väll inte hänt så mycket att skriva om. eller jo kanske det. jag och jonas har förlovat oss, fått ryck på arbetsförmedlingen, pluggat en kort tid och så har man börjat jobbat igen på ncc väglab igen....

Av Linda - 21 oktober 2009 11:26

i dag är en dag som inte är så bra. har ont i ryggen och i framsidan av låret . vill bara läga mig i sängen när jag kommer hem och sova bort allt. jonas är i stockholm och kommer antalgigen sova där i natt också. så blir själv med anndra ord.   s...

Av Linda - 20 oktober 2009 10:35

i går var det ett år sen jag tog min sista tablet dagligen mot panik ångesten/ debritonen.   jag är så himla glad att jag valde att sluta med dom. i dag lever jag inte i min egna lilla bubla. kan hänga med utan att försvina helt i en komversation...

Av Linda - 19 oktober 2009 12:57

det vart ingen läkare i dag. dom ringde och sa att hon var sjuk så ska få komma dit nästa måndag i stället. syn det för i helgen har det varit lite slämigt och lite tungt att andas.   har en söt lite kille där hemma som inte mår så bra i dag. han...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards